„Nám je to jedno, kde budeme bydlet, stačí nám postel, sprcha a wifina“. Tak tohle slýchám často, především od těch mladších. Taky jsem dříve cestovala co nejlevněji.
Všichni známe Booking.com. Sama ho využívám a považuju za nejlepší systém rezervace ubytování vůbec. Nehledě na perfektní servis, který poskytují (a že jsem toho už řešila…). Ale všimli jste si, že ty nejlepší recenze jsou vždycky na začátku? A jak jsou rozdílné podle národnosti cestovatelů, kteří tu recenzi píší? Francouzi nikdy nemůžou nic najít. Angličanům všude chybějí varné konvice. Rumuni jsou nespokojení všude. Také je rozdíl v tom, zda referenci dává batůžkář nebo zkušený cestovatel ve středním věku. A co sezóna? A roční období? Na všechno tohle se musí brát zřetel. To, že má obyčejný hostel v srpnu skvělá hodnocení od lowcost hostů neznamená, že je dobrý. Chcete mít společnou toaletu a sprch na chodbě? Na to už jsem stará a pohodlná :-). Stejně tak jako 7,2 u pětihvězdičkového hotelu není žádná tragédie.
Nojo, ale kdo má tohle všechno číst? A zjišťovat? A porovnávat s recenzemi na TripAdvisoru nebo stránkách samotného hotelu? A je Booking.com opravdu nejlevnější, nebo má ten hotel taky nějakou „akci“? Nevíte? Já také ne, ale já to za vás všechno zjistím :-).